Slide background
Slide background
Slide background
Slide background
Slide background
Facebook annoncering 2015

Facebook annoncering 2015

Facebook Carousel Ads

Facebook introducerede forrige år deres nye måde at annoncere på, hvilken har givet rigtig mange muligheder.

Det roterende format eller Facebook Carousel ads, som det hedder på engelsk, giver dig kort sagt muligheden for at pakke større mængder af din markedsføring, ned i en enkelt annonce.

Fordele ved Carousel Ads:

  • Højere klik rate
  • Billigere klik pris
  • Adskiller sig fra mængden
  • Større fokus område

Bedre og billigere Annoncering

F.eks. hvis du ønsker at øge trafikken til din hjemmeside eller webshop, har du mulighed for at promovere flere dele af din side, med op til 3 - 5 billeder og links i samme annonce. Dette kunne være forskellige menupunkter, som giver dine brugere mulighed for at nemt komme til det der er relevant for dem. Annoncen vil også appellere til flere.

Denne annonceringsmetode strækker sig også til mobilbrugere og annoncøren betaler mellem 20% - 50% mindre per klik, end tidligere enkelt-billedet annoncer.

Gode tip og råd

Når du skal i gang med at annoncere på facebook, så først og fremmest overvej, hvilken annonceringstype der passer bedst til din kampagne.

Spørg dig selv hvad du vil opnå og dernæst hvilken form der passer bedst.

Vælger du Carousel Ads, så vær kreativ og udform din annonce, så den vækker opsigt i forhold til dine konkurrenter. Fortæl en historie i billeder, men være fokuseret i dit budskab.

Facebooks egen guide til at komme i gang med Carousel Ads