Er en hjemmeside stadig en god idé?

Er en hjemmeside stadig en god idé?

Giver det stadig mening for virksomheder at have eller anskaffe sig en hjemmeside idag?
Her er 8 gode grunde.

Med den store udbredelse af sociale medier på markedet, såsom Facebook, Instagram, Snapchat, Twitter, osv. er der bestemt kommet mange nye muligheder for virksomheder at promovere deres forretning på.

Det er nemt at oprette en profil samt at navigere rundt på disse sociale medier, især da mange af os bruger disse platforme privat. Derfor kunne dette tilsyneladende se ud til at blive et alternativ til en "traditionel" hjemmeside.

Dette er dog langt fra tilfældet når man går i dybden med hvilke muligheder du har og får med egen hjemmeside til din virksomhed:

Skil dig ud fra konkurrenterne

Med en hjemmeside har du mulighed for at sætte dit eget unikke præg på din forretning samt at skabe dit eget brand.

En hjemmeside med et godt design, adskiller sig markant fra konkurrenterne.

Er tilgængelig i døgndrift

Når dine nuværende og potentielle kunder søger på nettet, vil din hjemmeside være tilgængelig for dem på alle tider af døgnet, uden, at det kræver noget fysisk af dig.

Der vil med sikkerhed være større chance for, at en google-søgning lander på din hjemmeside end på din Facebook-side.

Tag dig bedre af dine kunder

En stor faktor for en god forretning og hjemmeside er at kunne yde hurtig og god kundeservice ved, at kunder nemt og hurtigt kan finde information om din forretning.

DU bestemmer hvad og hvor meget indhold der skal være. Dette kunne være i form af chat-moduler, FAQ-sider, kontakt-formular, osv.

Som bonus, kan en sektion af hjemmesiden dedikeret til spørgsmål og svar for dine kunder, spare dig for både tid og penge.

Henvend dig til et bredere marked

En hjemmeside er stadig en universel løsning, som henvender sig til en bredere markedsprofil. En social platform, som Snapchat og Instagram, er ofte rettet imod en mere indsvævret målgruppe.

Større frihed og fuld kontrol

Benytter man sig af et socialt medie til at promovere sin virksomhed, må man samtidig finde sig i de begrænsninger sat af den givne udbyder.

Samtidig, kan der være restriktioner og regler, som udbyderen kan ændre i uden varsel.

Har du din egen hjemmeside, sætter du selv grænserne og kan roligt vælge hvordan du vil levere dit budskab, så længe du stadig følger Markedsføringsloven.

Skabe direkte indtægt til din forretning

Med online-betalingsløsninger, er det kun blevet nemmere at modtage betalinger fra dine kunder. Hvorend, du har et betalingsmodul opsat på din hjemmeside eller en fuld funktionsdygtig webshop.

Et godt eksempel på, at dette også hjælper med at lette den administrative del er, at mange sportsforeninger stadig benytter sig af bankoverførsler fra sine medlemmer. Det kan være utrolig rodet at håndtere hvem, der har betalt, og hvem, der ikke har. Et online-betalingsmodul kan holde styr på dette for dig.

Flere funktionaliteter og muligheder

En hjemmeside er et godt værktøj til at udføre en masse opgaver for dig. Kalenderfunktioner, booking-systemer og data-indsamling kan lette din arbejdsgang.

Du kan have satset på en synkende skude

Lige så vel som, der komme nye sociale platforme på markedet som tilbyder virksomheder ny eksponering, vil der være lige så mange, som lukker ned igen.

Facebook går nok ikke konkurs lige foreløbigt, men selv giganter kan falde. I den seneste tid meldes der en markant tilbagegang i antallet af brugere på platformen Twitter.

Konklusion

Brugen af sociale medier i sin markedsføring af virksomheden er bestemt ikke nogen dum idé, tværtimod. Det kan dog bruges i kombination med en flot og skarp hjemmeside. Disse medier kan være den kanal, som leder til det rigtige audience til din hjemmeside, som håndterer disse efter dine bestemmelser. Lad dig endelig ikke begrænse af faste rammer og færre muligheder ved at bruge socialemedier entydigt til at skabe din forretning, selvom det virker fristende, og "billigt".
Prisen du betaler til disse udbydere kan være penge spildt hvis ikke du har styr på din grundlæggende markedsføringsstrategi.

Hvis du er i tvivl om hvilket platforme, der kan være med til at styrke netop din forretning, så kan det være en god idé at søge råd og vejledning hos folk som specialiserer sig med dette felt. På denne måde er hver en markedsførings-krone brugt, rent faktisk konverteret til større "kunde-flow".

De sociale medier kan være med til at skabe mere trafik til din hjemmeside og styrke din forretning, men din forretning bør stadig have sit eget, faste fundament, med vigtigst af alt: egen identitet. 

 email banner 2017