Slide background
Slide background
Slide background
Slide background
Slide background
Er en hjemmeside stadig en god idé

Er en hjemmeside stadig en god idé?

Er det stadig en god idé at have en hjemmeside?

Giver det stadig mening for virksomheder at have eller anskaffe sig en hjemmeside idag?
Her er 8 gode grunde.

Med den store udbredelse af sociale medier på markedet, såsom Facebook, Instagram, Snapchat, Twitter, osv. er der bestemt kommet mange nye muligheder for virksomheder at promovere deres forretning på.

Det er nemt at oprette en profil samt at navigere rundt på disse sociale medier, især da mange af os bruger disse platforme privat. Derfor kunne dette tilsyneladende se ud til at blive et alternativ til en "traditionel" hjemmeside.

Dette er dog langt fra tilfældet når man går i dybden med hvilke muligheder du har og får med egen hjemmeside til din virksomhed:

Skil dig ud fra konkurrenterne

Med en hjemmside har du mulighed for at sætte dit eget unikke præg på din forretning samt skabe dit eget brand.

På de sociale medier kan virksomheder hurtig komme til at se meget ensartet ud, derfor vil en hjemmeside med et godt design og lækker fremtoning nemmere kunne adskille dig fra dine konkurrenter.

Er tilgængelig i døgndrift

Når dine potentielle kunder søger på nettet vil din hjemmeside være tilgængelig for dem på alle tider af døgnet, uden at det kræver noget fysisk af dig. Den kan sælge din forretning, selv når du ikke er til stede.

Der vil med sikkerhed være større chance for, at en google-søgning lander på din hjemmeside end på din Facebook-side.

Tag dig bedre af dine kunder

En stor faktor for en god forretning og hjemmeside er at kunne yde hurtig og god kundeservice ved, at kunder nemt og hurtigt kan finde information om din forretning på din hjemmeside. DU bestemmer hvad og hvor meget indhold der skal være. Dette kunne være i form af chat-moduler, FAQ-sider, kontakt-formular, osv.

Som bonus, kan en sektion af hjemmesiden dedikeret til spørgsmål og svar for dine kunder, spare dig for både tid og penge.

Henvend dig til et bredere marked

En hjemmeside er stadig en universel løsning, som kan anvendes af en bredere markedsprofil.

Til forskel for en social platform, som mest af alt henvender sig til en mere indsnævret type, hvad enten det er af interesser eller alder, vil en hjemmeside være tilgængelig for alle, der er tilkoblet internettet.

JA, det er mange!

Større frihed og fuld kontrol

Benytter man sig af et socialt medie til at promovere sin virksomhed, må man samtidig finde sig i de begrænsninger der måtte forekomme af den givne udbyder.

Samtidig, vil der være restruktioner og regler, som man skal følge. Disse er dikteret af udbyderen og kan ændres uden varsel.
Har du din egen hjemmeside, sætter du selv grænserne og kan roligt vælge hvordan du vil levere dit budskab, så længe du stadig følger Markedsføringsloven.

Skabe direkte indtægt til din forretning

Med diverse online-betalingsløsninger, der findes på markedet, er det kun blevet nemmere at modtage betalinger fra dine kunder. Om du har et betalingsmodul opsat på din hjemmeside eller en fuld funktionsdygtig webshop, så kan du altså med lethed have en indtægtkilde til din forretning uden at skulle have en fysisk lokation at sælge fra.

Et godt eksempel på, at dette også hjælper med at lette den administrative del er, at mange sportsforeninger stadig benytter sig af bankoverførsler fra sine medlemmer. Det kan være utrolig rodet at håndtere hvem, som har betalt, og hvem, som ikke har. Et online-betalingsmodul kan holde styr på dette for dig. 

Dette er ikke bare nemmere for medlemmerne, men især også for foreningerne.

Flere funktionaliteter og muligheder

En hjemmeside er et godt værktøj til at udføre en masse opgaver for dig. Kalenderfunktioner, booking-systemer og data-indsamling er blot få af et bredt udvalg af muligheder, man kan tilknytte sin hjemmeside og derved lette arbejdsgangen eller generere mere indkomst til sin forretning.

Du kan have satset på en synkende skude

Lige såvel som der komme nye sociale platforme på markedet, som tilbyder virksomeder ny eksponering, vil der være mange, som lukker ned igen eller ende som en markedsførings-blindgyde.

Ja, Facebook går nok ikke konkurs lige foreløbigt, men selv giganter kan falde. I den seneste tid meldes der en markant tilbagegang i antallet af bruger på platformen Twitter.

Konklusion

Brugen af sociale medier i sin markedsføring af virksomheden er bestemt ikke nogen dum idé, tværtimod. Det kan dog bruges i kombination med en flot og skarp hjemmeside. Disse medier kan være den kanal, som leder til det rigtige audience til din hjemmeside, som håndterer disse efter dine bestemmelser. Lad dig endelig ikke begrænse af faste rammer og færre muligheder ved at bruge socialemedier entydigt til at skabe din forretning, selvom det virker fristende, og "billigt".
Prisen du betaler til disse udbydere kan være penge spildt hvis ikke du har styr på din grundlæggende markedsføringsstrategi.

Hvis du er i tvivl om hvilket platforme, der kan være med til at styrke netop din forretning, så kan det være en god idé at søge råd og vejledning hos folk som specialiserer sig med dette felt. På denne måde er hver en markedsførings-krone brugt, rent faktisk konverteret til større "kunde-flow".

De sociale medier kan være med til at skabe mere trafik til din hjemmeside og styrke din forretning, men din forretning bør stadig have sit eget, faste fundament, med vigtigst af alt: egen identitet. 

 email banner 2017

Følg på på de sociale medier

logo bar hosting w smallVi benytter et certificeret datacenter

COMBINEMEDIA

P. Knudsens Gade 58 1
2450 København SV

+45 25 70 44 00

combinemedia logo white